همشهری آنلاین: مجری خط ۷ مترو تهران با بیان اینکه این خط به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۵ ایستگاه در حال ساخت است گفت: خط ۷ مترو تا پایان سال آینده به طور کامل بهره برداری می‌شود و جنوب شرقی پایتخت را به شمال غربی آن متصل می‌‌کند.

مترو

به گزارش مهر، عباس اسکندری در اين باره افزود: خط 7 مترو تهران از جنوب شرقی تهران از محدوده ورزشگاه تختی آغاز می‌شود و با عبور از بزرگراه امام علی (ع)، بزرگراه شهید محلاتی، میدان قیام، خیابان مولوی، میدان هلال احمر به سمت شمال ادامه مسیر می دهد و به گیشا، برج میلاد، میدان صنعت، میدان کتابی می رسد. سپس به سمت غرب و بزرگراه یادگار امام ادامه می یابد.

وی ادامه داد: فاز نخست این پروژه حدفاصل میدان محمدیه تا بزرگراه چمران و خیابان گیشا به طول 12 کیلومتر و 10 ایستگاه (نیمه مرکزی خط) در بخش تونل صد درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در تلاشیم هرچه سریعتر این بخش را تکمیل و آماده بهره برداری کنیم.

مجری خط 7 تصریح کرد: حفر تونل های این خط توسط 2 دستگاه حفار اتوماتیک در حال انجام است که هر دو از بزرگراه نواب تقاطع خیابان بریانک وارد زمین شدند که یکی به سمت شمال و دیگری به سمت جنوب در حال حفر تونل های این خط هستند.

اسکندری تصریح کرد: در تمام مسیر خط 7، تاکنون پیشرفت فیزیکی ساخت تونل ها 55 درصد و پیشرفت فیزیکی ساخت ایستگاه‌ها 25 درصد بوده است که در مجموع می توان گفت این پروژه تاکنون حدود 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گفته مجری خط 7 این خط عمیق ترین خط متروی تهران است که با خطوط 1، 2، 3، 4 و 6 تقاطع دارد.

وی با بیان اینکه خط 7 مترو تهران نخستین خطی است که به طور کامل توسط دستگاه حفار اتوماتیک ساخته می شود گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده این خط تا پایان سال آینده به طور کامل آماده بهره برداری می شود.

کد خبر 276084

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha